עירק מחישה תגבורות לגבול סוריה לאחר תבוסות הכורדים בלחימה נגד דאעש

נציג במנהלת המבצעים המרכזית של מיליציית חשד אלשעבי -حشد الشعبي – עבד מוחמד חיכאני – عبد محمد خيكاني , המיליציה החמושה הנאמנה לאירן והנחשבת לגדולה ולחזקה בעירק, אמר לאתר החדשות העירקי "בגדד היום" ,  כי גבול עירק מאובטח על ידי כוחותיו וכן על ידי כוחות הביטחון של ממשלת עירק ולנוכח העניינים עד כה "אין כלל מה לדאוג" .לדבריו,בימים האחרונים,מיד לאחר התבוסות האחרונות של הכוחות הכורדים שממזרח לנהר פרת בקרבות נגד דאעש, ננקטו  כל האמצעים .

דבריו של חיכאני באו מיד לאחר פגישת החירום שהתקיימה ביום שני ,שהשתתפו בה מפקדי החטיבות ומנהלי האגפים במיליציית אלחשד אלשעבי , ובה דנו בתכניות לאבטח את קו הגבול של עירק עם סוריה במקרה ויאלצו לעמוד בפני מצב חירום שיכלול ניסיון של דאעש לפרוץ לשטח עירק.

صور.. الحشد الشعبى العراقى يسيطر على جسرى السكريات وأم العكارب

קולונל בצבא ארה"ב , שון ריאן, אמר לסוכנות רויטרס,על רקע ניצחונות דאעש על כוחות כורדים מקומיים, כי אמנם דאעש הצליח לכבוש שטחים בחזרה , אך הקרבות הקשים באזור זה מתאפיינות בניצחונות ובכישלונות מקומיים , מעין תן וקח,  אך זה לא מעיר על מגמה.

תמונה קשורה

הערה ברקע הידיעה:

*- המיליציה השיעית-עירקית הגדולה בעירק השתלטה על כל אזור הגבול הסורי-עירקי בהוראתו של הגנרל קאסם סולימני כחלק ממערך אבטחה כולל לגשר היבשתי שאירן מנסה לבנות החל מטהרן וכלה במימי הים התיכון של לבנון. כרגע כל שאלת תיפקודו של הגשר היבשתי תלוי באופן שאירן ישמר את שליטתו על מעבר "אלקאים", מעבר הנמצא דרומית לאזור הקרבות המדובר לעיל בין הכורדים ודאעש.

*- עירק חוששת מאוד מכוונות דאעש לפרוץ לשטחה ולהתבסס מחדש שם.החשש נובע מהערכות דאעש שניתן ביתר קלות לפעול ולשרוד במרחבי המדבריות העצומים של עירק מאשר בשטח סוריה שם מרוכזים כוחות רוסים רבים המלווים בחיל אוויר חדיש ויעיל.

מעבר "אלקאים" מצויין באות C :

 

 

כתיבת תגובה