החיזבאללה ואירן פועלים להשתלט על מעבר הגבול-נציב בין סוריה לירדן

מקורות מקומיים בדרום סוריה טוענים כי החיזבאללה הלבנוני והמיליציות האירניות נעזרים באנשי שלומם שהוכנסו לעבוד במעבר, כדי להשתלט על מעבר הגבול-נציב ,שהודיעו על פתיחתו לפני יומיים ,למרות הקונצנזוס הרוסי-ירדני-ישראלי על הרחקת המיליציות האירניות מדרום סוריה.

המקורות,שסירבו להזדהות מחשש לביטחונם האישי , אמרו כי החיזבאללה הכניס לעבודה עשרות פקידים מנאמניו לעבודה במעבר הגבול עם ירדן כעובדי מכס ובקרה וכי הם מקבלים מענקים כספיים מהחיזבאללה ואירן בתואנה שאלו משכורות.

מקור אחר אמר לרשת אוריינט כי הרוסים יודעים על נוכחות המיליציות האירניות במעבר הגבול ובתחנת המכס הצמודה לה וכי יש דרישה רוסית מהצד הירדני להקים ישות צבאית משותפת בדרום סוריה,ובמיוחד במחוז דרעא , כדי להילחם בנוכחות האירנית והמיליציות השיעיות על הגבול עם ירדן מדרום ועם ישראל ממערב.

על פי אותו מקור 2 הצדדים,הרוסי והירדני, פועלים להקמת גוף צבאי בפיקודם של 2 בכירים מצבא המורדים לשעבר הנמצאים כרגע בירדן, כדי להגן על הגבול  ואף ציינו את שמות המועמדים: – אבו סידרא – מפקד פוג' הארטילריה ,אבו איאד-מפקד לשעבר בצבא המורדים,בראא' אלנאבלסי ועימאד אבו זריק-מפקד בצבא הירמוק. לדבריו אבו עיאד ואלנאבלסי חזרו מיוון לאחר שהיו בדרכם למדינה אירופית אחרת כדי להיענות להזמנה הירדנית.
הדיווח על הכנסת אנשי שלומם של האירנים והחיזבאללה לעבוד במעבר הגבול ובתחנת המכס עם ירדן בא ביחד עם דיווחים אחרים,מפי עדי ראיה מקומיים, על כך שהאירנים מקימים בסיס צבאי גדול עבור המיליציות שתחת פיקודם באזור א-לג'ה שבפאתיה המזרחיים של מחוז דרעא,שם החלו לאחרונה המיליציות האירניות להרוס מספר כפרים בפאתיה הצפון מזרחיים של אזור א-לג'ה ליד האוטוסטרדה סוידאא' – דמשק ושדה התעופה הצבאי -חולחולה.
המקורות הבהירו כי המיליציות האירניות החלו להרוס את הכפרים: אלשיאח,חוש חמאד, אלעלאלי, אלטפ, אלטוהור ואלשומרה  (الشياح وحوش حماد والعلالي والطف والظهر والشومرة) כדי לבנות על אדמתם בסיס צבאי אירני בו ימוקמו מפקדות אירניות  שיהיו כפופות לחפ"ק המבצעים האירני שבקרבת שדה התעופה הצבאי-חולחולה.
אמצעי תקשורת סורים מרבים בימים האחרונים לפרסם ידיעות על מאמץ אירני גדול לפרוס את כוחותיהם בדרום סוריה ולנסות להקים מערך צבאי גדול מול גבולות ישראל וירדן.
https://nziv.net/14417/

כתיבת תגובה