בכיר ישראלי:"הנהגת אירן דרשה בדחיפות להכין רשימת מטרות למתקפות טרור"

העיתון האמריקאי-"הוואשינגטון פוסט" מדווח על דאגה הולכת וגוברת בצרפת,גרמניה ומדינות אחרות כמו ארה"ב וישראל מפני האפשרות שאירן מתכננת מתקפות טרור נועזות סביב העולם וכי כבר ניתן להבחין שאירן הגבירה את הפעילות המודיעינית שלה ברחבי העולם.העיתון מגלה כי שלטונות באווריה שבגרמניה נאלצו להביא מומחה לחומרי נפץ לאחר שעצרו מכונית של דיפלומט אירני שהיתה עמוסה בחמרי נפץ .על פי העיתון הדיפלומט האירני היה נתון כבר במעקב זה זמן והוא חשוד במעורבות לקשירת קשר לפגיעה במצעד שארגנה האופוזיציה האירנית בפריז. למרות חסינותו המשפטית הוא נעצר והוסגר לבלגיה כמו כן נעצרו 2 אישים אירנים החשודים שתכננו לבצע פיגוע טרור בפריז.

ההנהגה האירנית מצויה זה זמן בלחץ פנימי גדול עקב התפשטות ההפגנות בתוך אירן וכן לאור המבצע של המוסד הישראלי בו נגנב ארכיון הגרעין האירני וכן בעקבות העיצומים הכלכליים שארה"ב הולכת להטיל על אירן למרות שהנשיא אובמה הסיר אותם בתקופתו.

לחצים אלו על אירן הביאו את הנהגתה לתכנן מתקפות טרור על המערב במקרה של פרוץ עימות גלוי בין הצדדים – כך אמרו מספר מקורות באירופה ובמזרח התיכון לעיתון אך סרבו להזדהות.

אותם מקורות מגלים עוד כי אירן הקימה יחידות מיוחדות לנטר את פעילות אנשי האופוזיציה האירנית במערב  וכן לבצע תצפיות על האירגונים היהודיים והישראלים בארה"ב ואירופה  ואחר הבכירים הישראלים אף העריך כי האירנים בונים "בנק מטרות"  המורכב מאישים ואירגונים  לתקיפה .

איש מודיעין מאחד ממדינות המזרח התיכון שדיבר בעילום שם אמר כי "הם הבחינו בחודשים האחרונים בפעילות אינטנסיבית יוצאת דופן של אנשי מודיעין אירנים ואפשר והם כבר מתכוננים להתפרצות אפשרית של הסכסוך".

 האצת הפעילות הביטחונית

גורמי מודיעין בכמה מדינות מציינים כי לא ברור בכלל אם ההנהגה האירנית בכלל מודעת או שולטת על אנשיה וזאת לאור כוונת גורמים באירן לבצע מתקפות טרור על אירופה וארה"ב.

בכיר בממשלת גרמניה אמר לוואשינגטון פוסט כי נמסר לנשיא האירני-חסן רוחאני ולשר החוץ-זריף כי כל התקפת טרור על ליבה של אירופה יוביל לנזק בלתי הפיך עם המדינות החתומות על הסכם הגרעין.

הבכיר הגרמני הוסיף כי אם תתגבר התסיסה הפנימית באירן ולכוחות האירנים הפועלים בסוריה ועירק יגרמו אבדות נוספות עלולים המיליטנטיים באירן לנסות ולהפעיל כוח נגד המערב.

בכיר ישראלי אמר לעיתון כי "ההנהגה העליונה של אירן הוציאה הוראה להכין במהירות האפשרית רשימת מטרות אפשרית לתקיפה, מה שגרם לשרותי הביטחון האירנים לפעול בחופזה ובעקבות כך בצעו כמה טעויות שאיפשרו את המעצרים באירופה".

גם האף בי אי האמריקאי עצר 2 גברים אירנים בארה"ב באשמת ריגול.

ראש ממשלת ישראל כבר אמר בפומבי כי ישראל עזרה למדינות אירופה לסכל מספר ניסיונות לפעולות טרור.

 

כתיבת תגובה