החיזבאללה:קצין רוסי נכח בסוללת הנ"מ הסורית בשעה שיירטה את המטוס הרוסי

בליל ראשון ,השבוע ,תקפה ישראל מטרות אירניות באזור עיר הנמל לטקיה .

מאוחר יותר טענה רוסיה כי מטוס מטען שלה שטס בשמי האזור נעלם ממסכי המכ"מ ומאוחר יותר נמצא על ידי כוח החיפוש הרוסי במימי הים התיכון כ-27 ק"מ צפונית מערבית לעירה בניאס שליד לטקיה.

למרות שכל ההוכחות הצביעו כי סוללת טילי נ"מ סורית היא זאת שירתה טיל מדגם אס-200 שהפיל את המטוס,טען משרד ההגנה הרוסי כי רק התנהגות מתגרה וחסרת אחריות של ישראל בעת ביצוע התקיפה על המטרות האירניות הן שהביאו להפלת המטוס שלא הספיק להתרחק מהאזור בעת התקיפה.

היות והמקורות הגלויים לא הביאו הוכחות חותכות באשר לדרך הפעולה שהשתמשה ישראל בתקיפה זאת , האם תקיפה מהים בירי טילי שיוט מפלטפורמה ימית או שמא טילי השיוט נורו מרביעיית מטוסי אפ-16 שהרוסים טענו שהם היו הכוח התוקף , מתחילים אמצעי התקשורת הערביים להביא שלל גרסאות באשר לדרך הפעולה הישראלית שהיתה.

כך למשל מצטטת רשת חדשות סורית- אמוי ניוז, המקורבת לאופוזיציה , מקור בחיזבאללה הטוען שלפיקוד העליון של הארגון יש הוכחות חותכות שבסוללת הנ"מ הסורית שירתה את טילי האס-200 והפילה את המטוס הריגול הרוסי ,היה נוכח בעת הירי קצין רוסי שהשגיח על שיגור הטילים.

לכן,כך טוען המקור,הנהגת החיזבאללה  משוכנעת כי רוסיה עצמה עומדת מאחורי הפלת המטוס שלה ,בתאום עם ישראל , וזאת על מנת לחזק את הנוכחות הרוסית בסוריה על חשבון האירנים .

לאור זאת,טוענת הרשת הסורית ,מנע הפיקוד הרוסי  בסוריה מגורמים שונים לחקור את את אנשי סוללת האס-200 שירתה,והם כרגע מבודדים  מכל קשר עם העולם החיצוני.

המקור מהחיזבאללה טוען עוד כי לפני התקיפה הישראלית נערכה פגישה ביטחונית בין הרוסים לישראלים ובו הסכימו 2 הצדדים למנוע מהאירנים להקים או לבנות כל סוג של בסיסים צבאיים או מרכזי בטחון על חופי הים התיכון מעתה ואילך. כמו כן סיפקו הרוסים במפגש זה לישראלים נקודות ציון מדויקות של אתרים אירנים וכן ספקו להם מידע סודי ביותר ובין היתר נתנו להם את המידע על המטרה האירנית שליד קרדאחה (במחוז לטקיה) שהושמדה בתחילת השבוע .

הסוללה היורה:

ומיקומה על המפה:

 

 

כתיבת תגובה