הערכה כי הלילה תחל האופנסיבה הנרחבת של צבא סוריה על מחוז אידליב

נראה כי ההכנות של צבא סוריה למתקפה הגדולה על מחוז אידליב בצפון סוריה-הושלמה.

גם חילוקי הדעות בין רוסיה וטורקיה בנושא נפתר לאחר שאתמול שברו הטורקים את יחסיהם עם בני בריתם מצבא סוריה החופשי שפעל איתם חודשים ארוכים במלחמה נגד הכורדים , והכריזו עליהם כארגון טרור, מה שאומר שרוסיה וסוריה יכולים להשמידם וטורקיה ,שכה הרבתה לאיים שלא תאפשר זאת, לא תנקוף אצבע לטובתם ולא תפעיל את כוחותיה הצבאיים הרבים הנמצאים במחוז.

אמנם ארה"ב איימה על רוסיה וסוריה כי לא תרשה למתקפה הסורית המתוכננת על מחוז אידליב לצאת לפועל,אך נראה כי רוסיה וסוריה השלימו הכנותיהם ונחושים לצאת לקרב האחרון שיביא את משטר אסד לשלוט בחזרה על כל שטחה של סוריה,מלבד איים בודדים במדבר הסורי הנמצאים בשליטת דאעש וכן על השטחים שממזרח לנהר הפרת הנמצאים בשליטת הכורדים הנתמכים על ידי הכוחות האמריקאים.

דיווח סורי מהשעות האחרונות מעריך  כי הלילה,במסגרת הזמן שבין אחרי חצות עד אור ראשון, תצא לפועל  האופנסיבה הסורית הגדולה ,שהייתה צפויה,על מחוז אידליב.

על פי הערכת מומחים המתקפה תחל בירי ארטילרי כבד , למטרות ריכוך יעדים,של סוללות תותחים סוריות המקיפות את מחוז אידליב. בו זמנית יבצעו מטוסי קרב רוסים ,שימריאו משדה התעופה הצבאי -חמימים שליד לטקייה בצפון מערב סוריה , הפצצות נרחבות על מטרות מורדים באזור, ובמקביל יחלו אניות המלחמה הרוסיות ,המשייטות במזרח הים התיכון בירי מסיבי של עשרות טילי שיוט מדגם קאליבר לעבר מטרות בכל רחבי מחוז אידליב .מומחים טוענים כי במכת האש הראשונה יכול הצי הרוסי במזרח הים התיכון לירות לא יותר מ-48 טילי שיוט מדגם קאליבר.

הרוסים מתכוונים לטחון עד דק את כל מקומות היישוב במחוז אידליב,ממש כמו שעשו במקומות אחרים בכל רחבי סוריה רק לאחרונה, במטרה ללחוץ על כוחות המורדים להיכנע ולעזוב לטורקיה.

המטרה האסטרטגית העליונה של הרוסים כרגע היא לתת למשטר אסד את האפשרות לשלוט על כל אזוריה, מלבד השטחים שממזרח לנהר הפרת , ומיד אחר כך להתחיל במלאכת השיקום הגדולה שהמדינה זקוקה לה על מנת לחזור לחיים רגילים.

מה שנותרה עד עתה חידה היא מה תהיה תגובת ארה"ב לפעילות בניגוד לאזהרותיה. ארה"ב ידועה כמדינה המקפידה על קוצו של יו"ד ולא תהסס להגיב בחריפות באמצעות כוחות הצבא הרבים שלה הנמצאים כבר באזור ונמצאים בכוננות הפעלה מיידית.

.

 

 

 

 

כתיבת תגובה