מקור אירני:"פינינו מסוריה את הטילים שלנו מחשש לתקיפה ישראלית"

מקור בכיר במשמרות המהפכה האירנים ייחס את הדיווח של סוכנות רוייטרס, בדבר משלוח טילים בליסטיים לבעלות בריתה בעירק ושנתמכה על ידי הקהיליה הצבאית בישראל,בטעות ובבלבול. למעשה האמת היא שכוחות אלקודס שבסוריה פינו את מחסני הטילים שלהם בסוריה והעבירום לעירק מחשש למהלומה ישראלית אפשרית כך מסר העיתון אלג'רידה.

המקור,שהוא גם נמנה על אחד העוזרים של הגנרל סוילמני ,סיפר כי אירן רכשה מנועים של טילים באליסטיים מצפון קוריאה ושלחה אותם לתימן וסוריה וכי הטילים הבליסטיים שסופקו על ידי אירן והנמצאים כרגע בידי הכוחות החותיים עדין חסרים את הדיוק ההכרחי ומשמשים רק להעברות מסרים תעמולתיים בלבד.

המקור הסביר כי במהלך השבועות האחרונים הועברו לסוריה טילים ומנועים לטילים מתוצרת קוריאה הצפונית משדה תעופה מאולתר בעירק ולאחר שהגיעו לידי אנשי משמרות המהפכה מידע מודיעיני כי הפעילות הזאת נחשפה וגם נחשפו המחסנים בהם אוחסנו הטילים והמנועים בסוריה,וכי ישראל נערכת לתקוף אותם ,הבריחו האירנים אותם בחזרה לעירק ושם הם ימתינו עד שיוחזרו בחשאי לסוריה.

המקור חזר והפריך את הדיווח של רוייטרס לפיהם מסרה אירן למיליציה העירקית שלה – אלחשד אלשעבי – טילים בליסטיים ארוכי טווח היכולים להגיע לשטח ישראל וסעודיה, וכי הטילים שאכן נמסרו למיליציה העירקית הם קצרי טווח בלבד ונועדו למקרה של עימות עם כוחות ארה"ב בעירק לאור הגברת הסנקציות הכלכליות והדיפלומטיות על אירן.

המקור ציין כי "משמרות המהפכה" כבר העבירו כמויות גדולות של טילים רגילים קצרי -טווח ולטווח בינוני ללבנון, סוריה ועיראק היכולים לפגוע במטרות באזור ואין צורך בטילים בליסטיים ארוכי טווח ובעלי כושר הרס עצוםהיכולים להשמיד מחסני נשק גדולים או מתקני נפט או מתקנים גרעיניים.

הוא הדגיש כי טילים אלה, אשר יכולים לפגוע  במטרות מאוד רגישות, כגון הכור בדימונה שבישראל, לא ניתן להפעילם אלא רק באישור ישיר מטהרן.

אחרי הפרסום ברויטרס אמר קצין ישראלי בכיר לערוץ 10 כי העברת הטילים מאירן לעירק נעשה בתגובה להתקפות הישראליות על הבסיסים האירנים בסוריה והקשיים האירנים לפעול נגד ישראל משטח סוריה.

אחרי דו"ח "רויטרס", מצוטט על ידי עשר הערוץ של ישראל, קצין בכיר כי ישראל יש פתק של תחבורת הרקטות לפני שבועות, והוסיף כי הצבא סבור כי העברת הטילים האיראניים אלה לעיראק מגיעה בתגובה להתקפות התעצמו על בסיסים איראניים בסוריה, בטרנספורט התייחסות " קשיים בעבודה נגד ישראל מסוריה ".

מקורות אירנים ועירקים ומערביים הדגישו כי אירן מחזקת את יכולות המיליציה העירקית-אלחשד אלשעבי – לבנות יותר טילים בליסטיים כדי להרתיע התקפות אפשריות על האינטרסים שלה במזרח התיכון.

أرشيفية - عرض عسكري إيراني للصواريخ البالستية

 

כתיבת תגובה