העלאת כוננות פתאומית במערכת ההגנה האווירית הסורית.מה מאחורי

כתב רשת החדשות – אלמסדר ניוז – בביירות דיווח היום אחר הצהרים,בהסתמך על כתבי חדשות סורים המקורבים למשטר ,  כי מערכת ההגנה האווירית הסורית, בכל רחבי סוריה, הועמדה היום,בפיתאומיות, בכוננות עליונה.

"ככל הנראה יש שמץ של אמת מאחורי דיווחים אלו" – טוען כתב רשת אלמסדר ניוז , "היות ומקור אחר,הנמצא בשדה התעופה הצבאי-מאזה ,שבמרחב דמשק,בקרבת ארמון הנשיאות ,  מגלה שחיילי הבסיס נצטוו לעשות הכנות לקראת התקפה אפשרית על דמשק".

הסיבה להכרזת כוננות עליונה במערכת ההגנה האווירית הסורית בכל רחבי סוריה עדיין לא נתבררה,אך יש בסיס להאמין כי היא באה בעקבות איום ארה"ב להפציץ את דמשק או את סביבותיה.

מוקדם יותר השבוע משרד ההגנה הרוסי האשים את ארה"ב ואת בעלות בריתה בהכנות לקראת תקיפת סוריה.

משרד ההגנה הרוסי אמר כי המורדים הסורים באידליב עושים הכנות להוציא לפועל תקיפה כימית ולהאשים בכך את המשטר. המורדים מבקשים לגרום בכך לארה"ב לתקוף את כוחות הממשלה.

מומחים צבאיים מעריכים עוד כי אפשר וההתבססות האירנית בסוריה ההולכת ומעמיקה , תוך הטמעת מערכות הגנה אווירית רבות בכל רחבי המדינה,בנוסף למהלכים צבאיים אסטרטגים רבי הקף בתוך הצבא הסורי, הם לצנינים בעיני המעצמות שמתכוננות לסכל כוונה זאת.

הצהרותיו של שר ההגנה האירני ,העושה עכשיו בביקור בסוריה,כי מדינתו תעזור לצבא סוריה לשדרג את מערכות הנשק שלו ,לא נופלות על אזניים ערלות ותורמות אף הם לכוננות העליונה הפיתאומית שהוכרזה  במערכת ההגנה האווירית בכל רחבי סוריה.

 

כתיבת תגובה