אתר אלמודון:ישראל- רוסיה לא הרחיקה את האירנים והחיזבאללה מגבול הגולן

"נראה כי הבטחות רוסיה להרחיק את החיזבאללה והאירנים מקרבת הגבול עם הגולן הישראלי אינן מתמלאות . יש עדויות לכך שהחיזבאללה והמיליציות השיעיות הנתמכות על ידי אירן לקחו חלק במתקפה הסורית ממערב למחוז דרעא ובמחוז קונייטרה, השכן לישראל, למרות הבטחות הרוסים כי הם יורחקו ולא יתקרבו לאזור הגבול" – כך מדווח אתר החדשות הערבי "אלמודון".

ממשלת ישראל העבירה מסר לנשיא פוטין,בצינורות הדיפלומטיים , כי היא סוגרת את גבולה עם סוריה ומשעה את כל העזרה הומניטרית לתושבי הגולן הסורי תמורת התערבות רוסיה אצל אסד למניעת מעשי נקמה בהם.
עם חזרת צבא סוריה לשלוט על כל אזור הגבול עם ישראל פעלה ישראל למנוע הגעת כוחות אירנים לקרבת גבולה ובקשה מהרוסים להרחיקם יותר מ-40 ק"מ מזרחה מאזור החיץ תוך איום שכל מי שיכנס לאזור החיץ – יושמד!

אבל העובדות בשטח הן לא כפי שקיווה נתניהו.

הרכב הכוחות שהתפרסו בגולן הסורי מול גבול ישראל מבהירים כי אין בכוונת רוסיה לסייע לישראל במאבקה נגד ההתעצמות הצבאית האירנית בסוריה, ולמרות ההבטחות שהמשטרה הצבאית הרוסית תמנע מאירן להתקרב לגבול ישראל בגולן.
שגריר רוסיה בישראל אמר בראיון לערוץ ישראלי כי מדינתו אינה יכולה להכריח את הכוחות האירנים לעזוב את סוריה כי הם ממלאים תפקיד מכריע בהבסת הטרוריסטים.
יומיים אחר כך טען נציגו של פוטין בסוריה כי הכוחות האירנים נסוגו למרחק של 85 ק"מ מגבול ישראל והדגיש כי ממשלת רוסיה לוקחת בחשבון את צרכי הבטחון של ישראל , אך לדברי אתר החדשות – אלמודון – הוא לא אמר את האמת.

מצגת:נסיגת ה-85 ק"מ שלא התבצעה


"אלמודון" טוען כי את כל כיבוש דרעא  והגולן הסורי בצעו כוחות מיוחדים סורים שהורכבו מלוחמים שיעיים שגויסו על ידי משמרות המהפכה האיראניים וקיבלו פקודות מקאסם סלימאני, המפקד החכם של כוח קדס של משמרות המהפכה האיראניים.

לפיכך, מסכם האתר כי אין זה מוגזם לומר היום  באופן רשמי כי ישראל ניצבת מול כוחות   שהוכשרו ומומנו על ידי האירנים בשתי חזיתות בצפון הארץ: לבנון וסוריה.

בסוף שבוע שעבר סיימה ישראל תמרונים צבאיים בצפון המדינה שדימו התלקחות מלחמה ב-2 חזיתות,סוריה ולבנון בו זמנית.

היום,כך מדווחת סוכנות הידיעות הטורקית-אלאנאדול כי ישראל פתחה בתמרונים צבאיים חדשים לאורך גבול הגולן שימשכו עד יום חמישי ובמסגרתם ינועו בכבישים מכוניות צבאיות וישמעו קולות פיצוצים .

ממשלת ישראל חוזרת ומצהירה כי לא תאפשר לכוחות אירנים להתבסס על גבולה הצפוני עם סוריה וכי אם אירן תחצה את הקווים האדומים כוחותיה יושמדו!

 

 

כתיבת תגובה