החיזבאללה הופך במהירות לשנוא ביותר ברחובות אירן ועירק

בתקופה האחרונה הולכים ומתגברים מידי יום הפגנות האזרחים ברחבי הערים הגדולות באירן. מאות אלפים  יוצאים לרחובות ושואגים מוות לשלטון האייתולות וקוראים להפסיק לשלוח כסף לחיזבאללה אלא להפנותו לשיפור חיי התושבים .

אמצעי תקשורת בעולם פרסמו כי אירן שולחת לחיזבאללה יותר מ-700 מיליון דולר לשנה כדי לקבל את ציותם המלא ליישום המטרות שהנהגת אירן קובעת.

מתברר כי החיזבאללה הופך מהר מאוד לשם נרדף לארגון שנוא ברחבי הסהר השיעי הנמצא בשליטת אירן .

הדימוי שיצא לחיזבאללה, כארגון המציית באופן עיוור לפקודותיו של חמינאי, גם אם מדובר בהרג אזרחים שלווים המוחים על חוסר יכולתם לקבל מים זורמים בבתיהם ואספקת חשמל סדירה לאורך כל היממה., הולך ומתפשט כאש בשדה קוצים ברחבי מדינות הסהר השיעי.

לא רק באירן קוראים שלא לשלם להם יותר עכשיו החלו בעירק בקריאות דומות.

זה היום החמישי ברציפות שאזרחי עירק ,בעיר הקדושה לשיעים-קום ,יוצאים להפגנות סוערות ברחובות העיר  תוך שהם מקללים את החיזבאללה וקוראים למותם  וגם קריאת נגד שלטון האייטולות באירן.

ההנהגה האירנית יודעת כי אם היא לא תדכא במהירות את האינטיפאדה שפרצה בעריה ובערי עירק, גובה להבות המחאה האזרחית יכולים לצאת משליטה ושתי המדינות יושלכו לכאוס אזרחי חמור.

אירן הוציאה לרחובות כוחות משטר רבים שפתחו באש חיה לעבר המפגינים ואף הרגו כמה מהם.

גם המשטרה והצבא העירקי הוצאו לרחובות בניסיון לדכא את האינטיפאדה ברחובות.למעשה החיזבאללה כבר שנוא בתוך לבנון לאחר שהשתלט על המדינה מבפנים בכוח הזרוע ,וכן הוא שנוא בכל רחבי סוריה עקב מעשי הטבח האכזריים שבצע באזרחי המדינה למרות שהם ארחו אותם ונתנו להם מחסה במלחמת לבנון ה-2.

המצב כיום בו החיזבאללה הופך לשנוא בכל רחבי הסהר השיעי האירני יכול גם להביא למצב שהגולם ינסה לעלות על יוצרו או אז ינסו האירנים להפסיק את קיומו של הארגון על יד עצירת התמיכה הכספית בו ולהקים ארגון חדש שלא מביא עמו כל כך הרבה רגשות טעונים.

 

 

כתיבת תגובה