התשובה הישראלית לאיומי המיליציה העירקית לפגוע בה

מילציית אלחשד אלשעבי נחשבת למיליציית הלוחמים החמושה הגדולה ביותר בעירק .

המיליציה היא תחת פיקודו הישיר של הגנרל קאסם סולימני – מפקד פילק אלקודס של משמרות המהפכה האירנים המממנת ,מחמשת ומאמנת אותם.

המשימה הגדולה ביותר שעשתה המיליציה היה להשתלט על כל שטח גבול עירק-סוריה ולהשמיד את כוחות דאעש שהתבצרו שם.

בהמשך החלו הכוחות להיכנס לשטח סוריה ולעזור למיליציות האירניות שבסוריה בלחימתן נגד כוחות דאעש.

לפני יותר מחודש תקפה ישראל מפקדה במזרח סוריה לא הרחק ממעבר אלקאא'ם והשמידה אותו על יושביו. מקורות בסוריה טענו אז כי בין ההרוגים הרבים שנמצאו בהריסות המפקדה היו רבים מחברי מיליציית אלחשד אלשעבי.

מפקד המיליציה – האדי אלעאמרי  איים כבר אז לנקום במי שפגע באנשיו , אלא שהוא לא נקט איום ישיר נגד ישראל בתואנה כי יש עוד לחקור מי עומד מאורי התקיפה האווירית.

גם כיום המיליציה העירקית הגדולה מסרבת להודות כי ישראל היא זאת שפגעה קשות בהם אך האדי אלעאמרי  החליט לאיים על ישראל מסיבה אחרת לחלוטין.

בציוץ שעלה אתמול לאוויר  האדי אלעאמרי מנהיג המיליציה השיעית העיראקית אלחשד אלשעבי  מצהיר שבכוונתו לחנך את ישראל וללמד אותה לקח שלא תשכח לעולם באמצעות הגיבורים השיעים על רקע הפגיעה בפלשתינים. הוא עוד מוסיף כי על ירדן לפתוח את הגבול כדי לאפשר לנו להיכנס. אם לא יפתח הגבול אנחנו נכנס בכוח. הפעם ארה"ב השטן הגדול לא תסייע לכם.

לשון הציוץ:

המזרחן ד"ר אדי כהן,חוקר בכיר במרכז בגין סאדאת באוניברסיטת בר אילן, עונה לו בזאת הלשון:

יא ליצן,מי שקורא את האיומים שלך יצחק עליך  עד שיתפגר ..הרי אתם התחנפתם וליקקתם לאמריקנים  למען כמה דולרים ובתמורה קבלתם קצת שטח בבגדד בשנת 2005. ועכשיו אתה מאיים על ארה"ב ישראל וירדן? תחכה למערכה של הכורדים בתמיכה בינ"ל להחזרתה מחדש של העיר כירכוק .

הציוץ:

הערות ברקע הידיעה:

*- יש להזכיר כי בימים האחרונים ישנם הפגנות גדולות בכל רחבי העירק בהן מוחים נגד השחיתות שפשתה בממשלה העירקית ובניצול האירני של משאבי הטבע העירקים לתועלתה בעוד שאזרחי עירק שקועים עמוק בעוני מחפיר .

*-  יש לראות את דבריו של  האדי אלעאמרי  – "על ירדן לפתוח את הגבול כדי לאפשר לנו להיכנס. אם לא יפתח הגבול אנחנו נכנס בכוח " כרמז אירני בוטה וישיר למלך הירדני כי "זמנו הגיע" וכי לאחר תום המערכה הצבאית על סוריה והבסת המורדים הסונים הכוחות, שכבר חונים על גבולה הצפוני והמזרחי , יופנו לעבר ירדן והיא תטופל בהתאם.

כתיבת תגובה